«Δρομολογούμενη» κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου Κορίνθου – Άργους – Τρίπολης.

Τη διαμαρτυρία του εκφράζει το ΤΕΕ Πελοποννήσου για τη «δρομολογούμενη» κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου Κορίνθου – Άργους – Τρίπολης.
Στην επιστολή της προς τον Υπουργό Μεταφορών & Επικοινωνιών, τον Πρόεδρο Δ.Σ. Ο.Σ.Ε. και το Γ.Γ. Περιφ. Πελοποννήσου, που κοινοποιήθηκε στους Βουλευτές, Νομάρχες και Μ.Μ.Ε. Νομών Αρκαδίας, Αργολίδας, Μεσσηνίας, η Πρόεδρος Χαρίκλεια Τσιώλη αναφέρει:

Αξιότιμοι κύριοι,

Ο τεχνικός κόσμος της Περιφέρειας Πελοποννήσου εκφράζει έντονα την ανησυχία του για το ζήτημα της μη άμεσης επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου Κορίνθου – Άργους – Τρίπολης, τη στιγμή που ήδη έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανακαίνισης της γραμμής και έχουν πραγματοποιηθεί τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια.

Το Τ.Ε.Ε. Πελοποννήσου διαφωνεί με τη διατύπωση θέσεων περί ασύμφορης λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής. Η καθυστέρηση στη λειτουργία της γραμμής οδηγεί στην απαξίωση και κατά συνέπεια στην εγκατάλειψη και κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου, με αρνητικές συνέπειες στην ανάπτυξη των περιοχών που εξυπηρετεί ο σιδηρόδρομος, ως κοινωνικό αγαθό, για περισσότερο από 100 χρόνια.

Θα πρέπει να επισημάνουμε την ανάγκη να αναβαθμιστούν τα συγκοινωνιακά έργα στην Περιφέρεια και όχι να οδηγηθούμε σε κατάργηση γραμμών και δρομολογίων του ΟΣΕ, από ενέργειες και αποφάσεις αρμοδίων.

Η ανάπτυξη της υπαίθρου και η στήριξη της οικονομίας της, απαιτεί τα απαραίτητα έργα που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις και θα εξυπηρετούν τα χαμηλότερα εισοδήματα.

Η αναβάθμιση του δικτύου είναι έργο στρατηγικής σημασίας για την κεντρική και νότια Πελοπόννησο, προκειμένου να εξυπηρετήσει καλύτερα τους πολίτες της περιφέρειάς μας. Σημειώνουμε πως τα κριτήρια για την λειτουργία τέτοιων συγκοινωνιακών έργων, στρατηγικής σημασίας, δεν θα πρέπει να είναι μόνο οικονομικά, αλλά να λαμβάνουν υπόψη την κοινωνική και περιβαλλοντική σημασία που μπορεί να έχουν.

Ως τεχνικοί σύμβουλοι της Πολιτείας στο επίπεδο της περιφέρειάς μας δηλώνομε ότι, δε διαπραγματευόμαστε την κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου Κεντρικής και Νότιας Πελοποννήσου και θα αγωνιστούμε για την αναβάθμιση και ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και για την επαναλειτουργία της γραμμής.

Λαμβάνοντας υπόψη και την έντονη δυσαρέσκεια που η κατάσταση αυτή έχει προκαλέσει στους πολίτες και στις επαγγελματικές τάξεις της Πελοποννήσου, ζητάμε άμεσα :

• Την επίσπευση των διαδικασιών αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της γραμμής με την ολοκλήρωση του έργου μέχρι την Καλαμάτα και την άμεση παράδοση αυτού από τους Εργολάβους – Κατασκευαστές.

• Την άμεση δρομολόγηση αμαξοστοιχιών στο τμήμα Κορίνθου – Άργους – Τρίπολης για τη διακίνηση αγαθών και ανθρώπων.

Εφαρμογή διατάξεων των άρθρων 116, 117, 118, 155 και 156 του ν.5078/2023 (Α’211), ενοποίηση των προϋποθέσεων απονομής επικουρικής σύνταξης από τον Κλάδο Επικουρικής Ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ». (Εγκύκλιος ΑΠ 28027/11.4.2024 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης)

Διαβάστε το άρθρο »

Εφαρμογή διατάξεων των άρθρων 116, 117, 118, 155 και 156 του ν.5078/2023 (Α’211), ενοποίηση των προϋποθέσεων απονομής επικουρικής σύνταξης από τον Κλάδο Επικουρικής Ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ». (Εγκύκλιος ΑΠ 28027/11.4.2024 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης)

Διαβάστε το άρθρο »